00 Kč
Váš nákupní košík je prázdný.

Superior Team XF 29 Issue R 2019

Superior přichází s výrazným faceliftem svého celoodpuženého TOP modelu. V tomto článku se mu podíváme na zoubek.

Jsou to již tři roky, kdy se nám představil model XF Issue. Tehdy, jako vůbec první v Česku vyvinutý sériově vyráběný celokarbonový full. Letos se tento model dočkal výrazného, zejména komponentového vylepšení. Do názvu modelu přibylo písmeno "R", což známe zejména z automobilového průmyslu, kdy jsou takto označovány nejsilnější modely aut. Co to konkrétně znamená u Superioru?

 

 

Kolo je jak už jsme zmínili, postaveno na osvědčeném rámu s jedním hlavním čepem umístěným nad osou šlapání. Pružení samotné zadní stavby je pak už bez čepu, založené na flexi karbonu. Horní vzpěra je potom přes malou vidličku propojena jak s karbonovým vahadlem, tak šikmo uloženým tlumičem. Na rámu na první pohled zaujme masivní okolí středu, které má maximalizovat efektivitu šlapání a přenos sil. Bowdeny a hadice jsou vedeny vnitřkem rámu, takže kolo působí čistým dojmem. Pevné osy kol jsou ve standardních rozměrech 100/142mm.  Hlavový úhel 71° patří v dnešní době k těm strmějším.

 

 

Hlavní změny se u tohoto topmodelu děly v oblasti použitých komponentů. Zde se na ničem nešetřilo. Kolo je osazeno novým dvanácti-rychlostním Shimanem. O pohon se stará 34 zubový převodník v kombinaci s kazetou o rozsahu 10-45 zubů. Jedinou výjimkou z kompletního osazení XTR je použití karbonových klik Race-Face Next. Ty na poslední chvíli nahradily kliky Shimano, jejichž výroba je zpožděná. Sázkou na jistotu je také použití inovovaných XTR brzd a 160mm kotoučů.

 

 

Samostatný článek by si zasloužily nové karbonové výplety DT Swiss 1200 Spline. Na kole dělá parádu jejich varianta s vnitřní šíří ráfku 25mm. Kola jsou připravena v tubeless ready variantě v kombinaci s pláštěmi Schwalbe Racing Ray/Ralph o šířce 2,25".

 

 

I ostatní komponenty sází na dobré vlastnosti karbonu. Sedlovka i řidítka nesou označení vlastní značky Superioru ONE Race. U sedla Fizik Tundra M3 jsou použity karbonové ližiny.

 

O pružení a tlumení se stará dvojice jednotek od švýcarského DT Swiss. Jejich chod můžete ovládat z řidítek současně jednou páčkou se třemi polohami – Open/Drive/Lock. Jak vidlice, tak tlumič jsou vzduchové a poskytují přednímu i zadnímu kolu 100 milimetrový zdvih.

 

 

Kolo jsme měli možnost otestovat při podzimním představení v Novém městě na Moravě. Lepší místo k vyzkoušení tohoto stroje jsme si nemohli přát. Kam jinam vyrazit na test, než na okruh Světového Poháru?

 

 

Z krátkého svezení máme nejpříjemnější pocit z chodu nového řazení XTR, to má „surovější, kovovější “ a přesnější chod. Nové brzdy se také Shimanu povedly, páčka brzdy je tužší a brzdný účinek je předvídatelný a síla dobře dávkovatelná. Kolu nelze upřít závodní charakter. Zejména ve výjezdech vás kolo nenechá chladným. Díky lehkým karbonovým kolům je každý watt udělený pedálům okamžitě promítnutý do zvýšení rychlosti. Díky krátké zadní stavbě bylo kolo na točivé svěťákové trati krásně obratné.

 

 

Jediné z čeho jsme měli předem trochu respekt, bylo chování kola s 71° hlavovým úhlem na nejtěžších úsecích trati. Obavy naštěstí nepotvrdily a my se i v sekcích jako Mitas Choice, Rock 'n' Roll nebo Vertical Drop cítili poměrně stabilně a nad kolem měli kontrolu. Dobrý pocit jsme měli také z tlumiče, který nám na extrémně kořenité trati poskytnul alespoň částečnou míru komfortu. Celkově shrnuto jedná se o čistě závodní stroj bez jakýchkoli kompromisů, který do posledního detailu splňuje motto celé značky Superior „ALWAYSRACE“.

 

 

Cena tohoto eRkového modelu se zastavila těsně pod 170 tisíci korunami. Pokud byste se zajímali o levnější možnosti, tak v nabídce jsou na totožném rámu další dvě. U 30 tisíc levněšjí varianty je jediným rozdílem oproti topmodelu absence karbonových kol. Nebo potom máte na výběr model se Shimanem XT za 104 990,-. Všechny varianty máme již nyní i na prodejnách BB Cyklosport, takže si kolo můžete přijít vyzkoušet nebo se jen pokochat:)

 

Související produkty