00 Kč
Váš nákupní košík je prázdný.

IBIS Cycles

V roce 1981 si mladý Scot Nicol postavil svůj první ocelový rám s názvem IBIS. Stalo se tak poté, co se vyučil u kalifornských bikových nadšenců Joe Breezeho a Charlieho Cunninghama. Jejich rozdílné přístupy ke stavbě “kol do terénu” ho přesvědčily o tom, že by bylo velice dobré začít experimentovat s tímto novým fenoménem, kterému se začalo říkat mountain biking.

Popisek obrazkuPoptávka po Nicolových rámech rychle rostla a spolu s ní i pověst značky IBIS. Během prvních 20. let pak dokázali Scot Nicol a jeho tým představit světu ty nejlepší rámy všech druhů, ať už horské, silniční, cyklokrosové, cyklotrialové nebo tandemové, ze všech materiálů, ze kterých je možné kola stavět, jako ocel, titan, hliník nebo karbon.Pak přišla doba temna. V roce 2000 prodal Scot Nicol značku IBIS CYCLES a odešel do ústraní. Po pouhých dvaceti měsících bez něj společnost vyhlásila bankrot. Vypadalo to tehdy, že IBIS nadobro zanikne. Naštěstí v roce 2003 svitla nová naděje, kdyžScot Nicol dostal telefonát od Hanse Heima, znalce cyklistického průmyslu a veterána takových společností jako Specialized, Bontrager nebo Santa Cruz, který se zajímal o to, jak na tom IBIS je. Později to pak Scot Nicol s trochou nadsázky komentoval: "Slovo dalo slovo a IBIS se vrátil”. Nový IBIS se dnes skládá ze Scota Nicola, Hanse Heima, Toma Morgana a Roxy Lo. Tito čtyři lidé se stejně jako původní sestava stará o to, aby přinášeli na bikový trh to nejlepší možné, co lze vyrobit. V současné době IBIS hledí do budoucna a od roku 2006 nabízí všechny své modely pouze z karbonu.

Popisek obrazkuOcelových hardtailů se od nich už asi nedočkáme. Výjimku z jiného materiálu než je karbon tvoří pouze limitovaná edice Mojo Ti. Tom Morgan to vysvětluje jednoduše: "Pevnost v tahu u karbonových vláken běžně používaných na stavbu kol je desetkrát vyšší než u oceli a dvacetkrát vyšší než u vysokopevnostního hliníku používaného na rámy jízdních kol. Přidejme si k tomu, že objemová hmotnost uhlíkových vláken je o 30% menší než u hliníku a díky tomu můžeme vyrábět opravdu pevné a lehké věci". I když je dobrá pověst Ibisu založena na špičkových rámech z oceli, hliníku a titanu, není jejich propagace karbonu žádným překvapením. Už na počátku 90. let Scot Nicol řekl v rozhovoru pro časopis VeloNews o budoucnosti karbonových kol: "...pokusy s tímto materiálem budou v budoucnu mnohem méně podstatné. Důraz bude kladen spíš na vlastní postup a provádění výroby, abychom z tohoto slibného materiálu dostali jeho nejlepší vlastnosti."

Při výrobě modelu Mojo, který už stačil získat tři ocenění jako bike roku, se lidé z IBIS CYCLES obrátili pro pomoc na génia v odpružení Dava Weagla. Uvědomili si, že je třeba vytvořit bike, ve kterém by se odrážel poslední technologický pokrok. IBIS tak zakoupil licenci na DW-Link. Model Mojo HD vám tak nabízí 150 mm sametově hladkého chodu, který vám dovolí zvládat situace, do kterých by jste se s jiným kolem ani nepouštěli. Systém odpružení Dw-link s dvěmi excentrickými ložisky je s úšpěchem používán také u modelu Ripley, který nabízí výšku zadního zdvihu 120mm. Zajímavostí v nabídce je oblíbený model Tranny odolný rám s nastavitelnou zadní stavbou, umožňující použití řemene k pohonu.

Dárkový poukaz KOLA-ONLINE.cz, zvolte si hodnotu

Související články